2 Φεβ 2012

Χοληστερίνη,ένας ύπουλος εχθρός!!

   
   Η χοληστερίνη  μπορεί να είναι πάθηση των ενηλίκων, όμως έχει τις ρίζες της στην παιδική ηλικία. Αλλωστε και τα τελευταία στατιστικά δεδομένα, που αφορούν την Ελλάδα σε σχέση με τη χοληστερίνη και την υπέρταση, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία πάνω σε αυτό: Στη χώρα μας οι αυξημένοι δείκτες χοληστερίνης διαπιστώνονται στο 7% του παιδικού πληθυσμού με τάσεις αυξητικές.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ
   Η χοληστερίνη (ή αλλιώς χοληστερόλη) είναι μια λιπαρή ουσία που κυκλοφορεί στο αίμα και απορροφάται από τον οργανισμό μέσο τροφών.

   Σε μικρές ποσότητες η χοληστερίνη όχι μόνο δεν είναι επικίνδυνη, αλλά αντίθετα εξυπηρετεί τρεις κυρίως λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό:

Βοηθά για την παραγωγή ορμονών.

Είναι το κυριότερο συστατικό της μεμβράνης των ανθρώπινων κυττάρων.

   Επικίνδυνη γίνεται η χοληστερίνη όταν βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στο αίμα, μεγαλύτερη από αυτή που χρειάζεται ο οργανισμός.

    Σημαντικό είναι τα άτομα με αυξημένη χοληστερίνη να ακολουθούν προσεγμένη διατροφή και να διατηρούν το βάρος τους σε ιδανικά επίπεδα. Η σωματική άσκηση και γενοκότερα η γυμναστική βοηθά στην καταπολέμηση της νόσου.. Τα μέτρα που αναφέρονται είναι μερικές φορές ανεπαρκή και επιβάλλεται η χορήγηση του ανάλογου φαρμάκου που θα μας προτείνει ο γιατρός μας.

Ποιες τροφές είναι καλό να αποφεύγουμε

  1. Το πλήρες γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα από πλήρες γάλα 
  2. Μην χρησιμοποιείτε βούτυρο ζωικής προέλευσης στα φαγητά σας. Προτιμάτε το ελαιόλαδο ή φυτική μαργαρίνη
  3. Μειώστε την καταναλώσει κόκκινου κρέατος 1 φορά κάθε 10 μέρες. Προτιμάτε  το κοτόπουλο και το ψάρι
  4. Πείτε όχι στα πολλά αλλαντικά η προτιμήστε τύπου light 
  5. Αποφύγετε αλκοολούχα ποτά και αναψυκτικά
  6. Η αυξημένη πρόσληψη ζάχαρης, μελιού, μαρμέλαδας, γλυκών ανεβάζει τα ποσοστά των τριγλυκεριδίων. Επίσης αποφεύγετε τα γλυκά, παγωτά
  7. Αποφύγετε τους κρόκους αυγών. Μπορείτε να αντικαταστήσετε 30γ κρέατος με 2 ασπράδια αυγών βραστά
  8. Να μην τσιγαρίζετε & τηγανίζετε το φαγητό σας. Καλό θα ήταν να προτιμάτε να προσθέσετε το λάδι στο τέλος χωρίς να ροδοκοκκινίζετε το κρέας σας όπως γίνεται παραδοσιακά στο μαγείρεμα.
  9. Αποφύγετε την κατανάλωση προϊόντων γρήγορου φαγητού (fast food)
   Ένα από τα καλύτερα βότανα που βοηθάει τον οργανισμό να μειώσει και να καταπολεμήσει την χοληστερίνη είναι η αγκινάρα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

πως φτιαχνω blog